.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزيده سرمقاله‌ روزنامه‌هاي امروز



مردم سالاري
«استيضاح غيرسياسي يک وزير» عنوان يادداشت روز روزنامه مردم سالاري به قلم حميدرضا شکوهي است كه در آن مي‌خوانيد:
اگرچه جرقه استيضاح وزير راه و ترابري، زماني زده شد که مهماندار يوناني خط هوايي کيش - تهران از واژه مجعول خليج عربي استفاده کرد، اما زمينه اين استيضاح ماه ها پيش فراهم شده بود. وزير راه و ترابري، از جمله وزيراني است که علاقه فراواني به انجام برخي کارهاي تبليغاتي دارد و از بدو آغاز به کار خود در دولت نهم، اين علا قه را به طرق مختلف نشان داده است.
بازديدهاي سرزده از فرودگاه و راه آهن و... که از قضا در همگي اين بازديدهاي به اصطلاح سرزده، دوربين هاي خبري صدا و سيما هم همراه او هستند، نمونه اي از اين علاقه وزير راه است. البته او علايق ديگري هم دارد. از جمله افتتاح نمايشي پروژه هايي که به اتمام نرسيده اند.


كيهان
«سراشيب جنگ نرم» عنوان يادداشت روز روزنامه كيهان به قلم محمد ايماني است كه در ان مي‌خوانيد:
اوايل فوريه- 22 بهمن- سال گذشته در حالي كه چند هفته بيشتر از آغاز رياست جمهوري باراك اوباما نمي گذشت، روزنامه نيويورك تايمز عصاره سياست جديد آمريكا در قبال چالش بزرگ ايران را ضمن گزارشي بيان كرد. راجر كوهن نويسنده گزارش با اشاره به انتخاباتي كه در ايران در پيش بود نوشت «بيشترين نگراني ايران ظهور چهره اي مانند گورباچف است كه در درون به اسم مصالحه با غرب، كار را به حراج انقلاب و نابود كردن نظام اعتقادي آن بكشاند. بايد از اين منظر به رقابت انتخاباتي آينده در ايران نگريست، انتخاباتي كه بعد از انتخابات اخير آمريكا مهم ترين انتخابات جهان است.

اعتماد
«پرسش هايي که ترور المبحوح برمي انگيزد» عنوان يادداشت روز روزنامه اعتماد به قلم بهروز بهزادي است كه در آن مي‌خوانيد:
برخورد دوگانه مطبوعات جهان با اختلافات فلسطيني ها و اسرائيل جاي سوال دارد. از اين جهت که وقتي اسرائيل دست به ترور مي زند و مثل مورد اخير محمود المبحوح را با نقشه قبلي توسط تروريست هاي موساد به قتل مي رساند، از آن به عنوان يک حادثه سياسي نام مي برند، ولي زماني که فلسطينيان دست به اقدامي مشابه مي زنند آن را اقدامي تروريستي توصيف مي کنند. چنين امري با کار حرفه يي روزنامه نگاري منافات دارد و بايد متذکر شد که اگر تروريسم بد است - که بد است - پس براي همه کشورها بد است و تروريسم قانوني و غيرقانوني نداريم.


رسالت
«راه نظام؛ راه امام» عنوان سرمقاله روزنامه رسالت به قلم صالح اسکندري است كه در آن مي‌خوانيد:
چندي پس از انتخابات مهم22 خرداد عده اي از سست عهدان و خاذلان در هزيمت از شکست سختي که دچار شدند، ياوه بافتند که انقلاب از مسير خود منحرف شده است و راه نظام، راه امام(ره) نيست. اين دسته با همين بهانه واهي از نداي وحدت بخش رهبر معظم انقلاب سر باز زدند و هزينه هاي زيادي براي مردم و کشور به بار آوردند که البته ديگر اميدي نيز به بازگشت آنها وجود ندارد. اين القائات و توهمات که پژواک صداي دشمن در داخل البته در لباس ميش بود نه تنها هيچ تاثيري در افکار عمومي نگذاشت بلکه به فرصتي براي نمايش ارادت، ايمان قلبي و امتثال امر ملت از ولي فقيه زمان حضرت آيت الله خامنهاي تبديل شد که بعد از حضرت امام (ره) چنين ارادت و محبوبيتي در طول تاريخ ايران بي نظير است...


جمهوري اسلامي
«صهيونيست ها در انديشه تكرار جنايت» عنوان سرمقاله روزنامه جمهوري اسلامي است كه در آن مي‌خوانيد:
سردمداران سياسي و نظامي رژيم صهيونيستي چندي است كه بار ديگر به زبان تهديد متوسل شده اند و از حملات قريب الوقوع ارتش اين رژيم به غزه و لبنان دم مي زنند. محافل خبري غرب نيز با تاكيد بر اظهارات جنگ طلبانه مقامات رژيم صهيونيستي و تحركات نظامي جديد اين رژيم چنين اظهار مي دارند كه رژيم صهيونيستي درصدد است تا حمله اي گسترده تر از جنگ هاي 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه عليه اين مناطق صورت دهند.


ابتكار
«تغيير نظام آموزشي يا تزريق اضطراب؟» عنوان سرمقاله روزنامه ابتكار به قلم فضل الله ياري است كه در آن مي‌خوانيد:
يکي از اصطلاحات کليدي که در نظام هاي آموزشي جهان مباحث گوناگوني را به خود اختصاص داده است و هر ساله ده ها همايش پيرامون اين موضوع و راهکارهايي براي کاهش آن در دانش آموزان و خانواده هاي آنان و کل نظام آموزشي ترتيب داده مي شود و صدها مقاله، کتاب و پژوهش در اين باره چاپ و منتشر مي شود "اضطراب" است.
روانشناسان،مشاوران، معلمان و متوليان آموزش نکات فراواني را در اين باره به خانواده ها و دانش آموزان توصيه مي کنند تا تاثير اين "معضل " بزرگ و" آفت" يادگيري را از بين برده و يا کم کنند.اين موضوع اما گويي در حد توصيه و نوشتن کتاب و مقاله، آن هم براي خواندن دانش آموزان، خانواده ها و اولياي مدرسه مانده است .


تهران امروز
«ضرورت طرح گفتمان مسائل اجتماعي» عنوان سرمقاله روزنامه تهران امروز به قلم بهمن سعادت است كه در آن مي‌خوانيد:
مروري هر چند كوتاه بر صفحه‌هاي روزنامه‌ها و سايت‌ها و مباحث جاري در كشور به خوبي نشان خواهد داد ‌آنچه بيش از هر چيز‌ به لحاظ محتوايي در فضاي سياسي و اجتماعي ما، جلوه‌‌نمايي مي‌كند، سايه سنگين سياست و موضوعات سياسي و پس از آن موضوعات و مباحث اقتصادي است.
اين محوريت حاكي از آن است كه نخبگان سياسي و رسانه‌اي كشور، جوي را پديد آورده‌اند كه به صورت طبيعي در آن، سياست (اعم از داخلي و بين‌المللي) و اقتصاد، گفتمان غالب و مجموعه‌اي از مباحث ديگر گفتمان‌هاي حاشيه‌اي را در فضاي سياسي و اجتماعي مي‌سازند. اما ترديدي وجود ندارد كه محتمل است آنچه در رسانه‌ها و فضاي سياسي مشغوليت‌ها را مي‌سازد، لزوما انطباقي ولو نسبي با مسائل و مشكلاتي ندارد كه گروه‌هاي اجتماعي مختلف در زندگي روزمره خود با آنها درگيرند.


آفرينش
«گام هاي البرادعي براي تحول» عنوان سرمقاله روزنامه آفرينش به قلم علي رمضاني است كه در آن مي‌خوانيد؛ "در انتخابات شرکت خواهم کرد مشروط بر اين که انتخابات در فضايي دمکراتيک برگزار شود تا نسبت به برگزاري آن اطمينان حاصل کنم "سخنان فوق را محمد البراعي دبير کل پيشين آژانس بين المللي انرژي هسته اي در زمان ورود به کشورش مصر ايراد کرد . منظور البراعي 67 ساله ،ديپلمات کهنه کار و مشهورترين چهره بين المللي مصر ، انتخابات رياست جمهوري سال 2011 مصر است انتخاباتي که بي شک گام مهم مصر در آينده سياسي اين کشور تلقي مي شود.
مصر به عنوان پر جمعيت ترين و يکي از دو قطب اصلي جهان عرب همچون بسياري از کشورهاي حوزه خاورميانه همواره داراي ساخت سياسي اقتدار گرا بوده است و نظام سياسي جمهوري اين کشور عملا تفاوت هاي ساختاري زيادي با نظام هاي پادشاهي کشورهاي اين حوزه نداشته است.


آرمان
«تمرکز اسرائيل بر روابط روسيه و ايران» عنوان سرمقاله روزنامه آرمان به قلم الهه کولايي است كه در آن مي‌خوانيد:
روابط روسيه و اسرائيل در سال‌هاي پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي همواره رو به گسترش بوده و هرچند فراز و نشيب‌هايي در اين روابط وجود داشته اما به دليل تعداد قابل توجه مهاجراني که قبل و پس از فروپاشي، روسيه و جمهوري‌هاي پيرامون آن را به قصد زندگي در اسرائيل ترک کردند- حدود يک پنجم جمعيت کنوني رژيم صهيونيستي را روس تبارها تشکيل مي‌دهند از اهميت
و حساسيت برخوردار بوده است.بازتاب روابط اسرائيل و روسيه بر نوع روابط و برخورد روسيه با ايران در پرتو آثار و پيامدهاي اين رابطه قرار داشته است؛ البته همکاري هسته‌اي روسيه با ايران همواره در برابر اعتراض‌ها و پيگيري‌هاي مقام‌هاي رژيم صهيونيستي با استناد به پايبندي ايران به مقررات آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي ادامه يافته است و در مقابل مقام‌هاي اسرائيلي هم همواره تلاش داشتند روسيه را نسبت به اين نوع همکاري تحت تاثير قرار دهند و مانع گسترش و ادامه اين همکاري‌ها و روابط شوند.رهبران مسکو هم در مقابل کوشيده‌اند با توجه به موضوع پايبندي ايران به مقررات آژانس به اين فشارها پاسخ داده و ارتباط خود را در حوزه هسته‌اي با ايران ادامه دهند. .


جهان صنعت
«قرعه بودجه‌» عنوان سرمقاله روزنامه جهان صنعت است كه در آن مي‌خوانيد:
بودجه 89 از حيث منابع و مصارف بي‌انضباط‌ترين بودجه‌اي است که طي چهار سال گذشته به مجلس رفته است.
اين سخن روزنامه يا يک روزنامه نگار نيست بلکه تقريبا تمام اقتصاددانان مجلس به علاوه مرکز پژوهش‌هاي مجلس اين موضوع را اذعان مي‌کنند. يادمان نرفته که دولت نهم در آغاز کار اعلام کرد که مي‌خواهد انقلابي در بودجه نويسي ايجاد کند.
پيش درآمد اين کار را هم تدوين بودجه بر مبناي بودجه عملياتي عنوان کرد. اين وعده عملي نشد که هيچ، سال بعد هم آقاي احمدي‌نژاد وعده ديگري داد، براين مبنا که اين چه شيوه بودجه نويسي است.


دنياي اقتصاد
«علت تاخير؟» عنوان سرمقاله روزنامه دنياي اقتصاد به قلم دكترموسي‌غني‌نژاد است كه در آن مي‌خوانيد:
در شرايطي كه مجلس بايد درباره بودجه پيشنهادي دولت و برنامه پنج‌ساله پنجم تصميم‌گيري كند، متاسفانه هنوز بخش مهمي از اطلاعات مربوط به عملكرد اقتصادي كشور در سال 1387 اعلام نشده است.
آخرين آمارهايي كه درباره رشد توليد ناخالص داخلي و بخش‌هاي تشكيل‌دهنده آن در دسترس است، به سه ماهه دوم سال 1387 مربوط مي‌شود كه نخستين بار در «نماگرهاي اقتصادي» بانك مركزي به شماره 55 (به تاريخ فروردين 1388) انتشار يافته و در شماره‌هاي بعدي كه آخرين آنها «نماگرهاي اقتصادي» سه‌ماهه چهارم سال 1387 (شماره 57، بهمن 1388) است، عينا تكرار شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.228 seconds.